Photo by Toa Heftiba on Unsplash
Статті

“Теорія брехні” в журналі “Власть денег”

Вийшла стаття в українському журналі “Власть денег”, №6, 2010 р.
Бліц-інтерв’ю з експертом-фізіогномістом Анісімовою Алісою (фахівцем у галузі вивчення особистостей, створення та зміни їхнього фізіогномічного образу, іміджу, корекції поведінки).

Повний варіант статті – читайте в номері або на сайті журналу.

Психолог-персонолог, експерт-фізіогноміст Аліса Анісімова заробляє на консультаціях для політиків. Вона зазначає, що останнім часом попит з їхнього боку стрімко зростає.

Як, на ваш погляд, змінилися образи Віктора Януковича і Юлії Тимошенко за останні роки?

— Янукович останніми роками на людях став м’якшим і доброзичливішим, а Тимошенко, навпаки, напористішою і жорсткішою. В обох цих змінених моделей поведінки є свої плюси. Вони здатні привернути до себе широке коло людей. Наприклад, Янукович – доброзичливістю і комфортністю у спілкуванні, Тимошенко – рішучістю, що змушує людей, які прагнуть радикальних змін, віддати свою симпатію їй. Причому кожен із них врахував плюси і мінуси минулих моделей поведінки один одного.

Над зовнішнім образом політика працює велика команда?

— Стратегію може розробити одна людина, але реалізує її команда фахівців. Це персонологи (психологи, які вивчають особистість), фізіогномісти (психологи експертного рівня, які аналізують міміку і мікроміміку обличчя людини, його форму, особливості, статуру загалом), психокоректори, іміджмейкери, політдизайнери, піар-менеджери, стилісти. Ці професіонали можуть, образно кажучи, розібрати особистість людини на деталі і, згідно з раніше розробленою стратегією, викинути зайве, додати відсутнє, сформувати і прищепити політику той образ, який подобався б більшості виборців і був близький самому політику. Адже далеко не з кожного можна зробити Черчилля, Путіна чи Маргарет Тетчер. Деяким людям подібні образи не підходять за визначенням.

Ви згадали відомих світових політиків. Розробляючи стратегії, ви враховуєте досвід інших успішних людей чи рецепт суто індивідуальний?

— Враховуємо. Десь уже є або були політики, чимось схожі на тих же Тимошенко і Януковича. Ми аналізуємо образи багатьох успішних політиків, зокрема й зарубіжних.

Ви особисто консультуєте Тимошенко чи Януковича?

— Я консультую багатьох. Прізвища називати не буду.

Чи легко з ними працюється?

— Досить легко. Попри те, що це люди владні, часто жорсткі, звиклі командувати, вони розуміють, що це їм необхідно. Тому прислухаються, вчаться.

Попит на ринку послуг із формування іміджу зростає?

— Безумовно. Якщо звернути увагу на публічних діячів часів СРСР або навіть початку незалежної України, то виглядали вони простіше і природніше. Тоді в них не було потреби надягати на себе маски й образи. У сучасній Україні люди, яким належить зробити свій вибір, “розбалувані” великою кількістю різних партій, безліччю політичних лідерів. Вони починають обирати між ними, увага розсіюється. Тому кожен лідер прагне зробити себе максимально привабливим. Ідеал для них – образ, який подобався б усім віковим групам і категоріям населення: від різноробочого до доктора наук або топ-менеджера.

Наскільки швидко можна змінити публічний образ?

— Якщо людина відчуває, що їй це необхідно, то перебудуватися може відносно швидко, тому що вона отримає додаткову мотивацію. У середньому на це йде трохи більше ніж півроку.

More in:Статті