Розмова з професіоналом – на Facekontrol.net
А: Насправді, я зіткнулася з тим, що знайти професіонала у сфері – дуже важко. Багато психологів не мають необхідної практики в роботі з людьми, інші – досить слабо підготовлені в частині теорії. У будь-якому разі – фахівців потрібно готувати, бо якість у роботі – наш пріоритет, а робота в нас – можна сказати специфічна. Зважаючи на це, я написала навчальний курс із підготовки фахівців у галузі фізіогномічного аналізу – і якщо людина справді здібна, а так само готова після навчання стати фахівцем на практиці, я запрошую її працювати в ЦВО. На сьогодні є низка професіоналів за нашими напрямами – але кожну роботу я все одно дуже уважно і детально вивчаю.
2. Чи давно ви займаєтеся фізіогномікою? І які науки ще потрібно вивчати, щоб правильно “прочитати” людину?
А: Фізіогномікою я займаюся 8 років. Вийшло так, що я мала змогу навчитися як на теорії, так і на практиці в японських і китайських майстрів – фізіогномічних аналізів різного спрямування, графології (як кирилиці, так і латиниці), групі контент-аналізів (вивчення мовлення, написаного тексту та вивченню “наживо” під час контакту) і, так само, методу персонологічного комплексного аналізу. Це все складні слова і не менш складні техніки. Але вони дають можливість вивчати особистість із точністю до 98%. Саме тому я і не люблю тестові методики, оскільки вони мають великий відсоток “помилки”, адже людина, яка знає відповіді, завжди “обійде” тест. На вищевказані напрямки – пішли роки. Але для повноцінної і високоякісної роботи з фізіогноміки та наведених тут напрямків, однозначно необхідні знання в галузі психології (індивідуальної, клінічної, вікової, особистості, судової, патопсихології). Іншими словами – необхідно мати вищу психологічну освіту, пройти практичну роботу в клініці, а також напрацювати практику роботи з людьми (консультування). Як психологія, так і патопсихологія (психологія розвитку відхилень) – дають основу і структуру в голові персонолога і фізіогноміста, клінічна психологія – “показує” відхилення і розлади, вікова – особливості етапного розвитку тощо. Але і це тільки основа. Необхідно постійно підвищувати кваліфікацію. Саме тому я постійно підвищую кваліфікацію, щоб мати можливість оптимально багатогранно і кваліфіковано надавати послуги з вивчення особистості.
3. Ви аналізуєте ризики у сфері кримінагенності. Можна детальніше: що це таке? Ваш досвід психолога – фізіогноміста допомагає Вам уникнути неприємних, або небезпечних ситуацій у житті?
А: Ризики у сфері кримінагенності – це комплексний аналіз Особистості, спрямований на виявлення низки питань деструктивної поведінки того, кого вивчають. Цей аналіз дає можливість виявити схильність до агресії, жорстокості, садизму, порушення правопорядку (а так само сферу і форму порушення) або прав і свобод громадян. Крім того, аналіз ризиків криміногенності (АРК) допомагає визначити роль досліджуваного в деструктивній групі, кримінальній сфері, ситуації, а також позначити ризики під час подальшого спілкування з досліджуваним (схильність до обману, крадіжки, зрадництва тощо). Така робота насамперед цікава бізнесменам, керівникам і людям, охочим одружитися.
Що стосується питання використання мого досвіду в житті – ще як допомагає. Наприклад, можна визначити в людині схильність до крадіжки (кишенькового злодія), тим самим запобігти пограбуванню. А так само, під час спілкування, виявити схильність людини до обману, маніпуляції тощо. Але головне – не захоплюватися, оскільки ці знання мають і зворотний бік і, часом, заважають щирому спілкуванню і сприйняттю співрозмовника.
4. Ми знаємо, що у своїй роботі Ви використовуєте спеціальні методики вивчення людини. Якщо можна, опишіть докладніше, у чому їхня суть і специфіка?
А: Так, я використовую так звані “закриті методики” і методики ДВО (дистанційне вивчення особистості). Закриті методики – це такі методики, які передаються від учителя до учня, тому про них не пишуть у книжках, адже це щось на зразок конфіденційної інформації або комерційної таємниці. До цієї категорії входить метод “Блискавка” – миттєва оцінка людини за 3 секунди, що дає змогу охарактеризувати особистість повністю, метод “Ло”, що демонструє позиціювання особистості та соцролі, а також низка інших “високотехнічних секретів”. Саме закриті методики і дають основний блок інформації про людину. Методики ДВО – дають змогу вивчити людину дистанційно, наприклад, за фото або відео, побачивши її по телебаченню або здалеку. Це спектральний аналіз, візуальна психодіагностика, конституціональна фізіогноміка.
5. Чи можливо користуватися Вашими послугами у професійній діяльності. Наприклад, приймаючи співробітників на роботу. Якщо так, то чи є тому приклади.
А: Звичайно, можна. При чому, досить ефективно. У моєму навчальному курсі з “бізнес-фізіогноміки” є цілий блок про те, як це робити. Саме кадрова сфера – більше за всіх інших потребує перевірки і правильного підбору персоналу. Крім того, я читаю лекції для консалтингових компаній, а в грудні – розпочинається курс навчання кадрового персоналу саме з техніки відбору людей на відповідні вакансії. Запрошую охочих!
6. Наступне запитання випливає з попереднього. Чи надаєте Ви інформацію про третіх осіб?
А: Якщо я правильно розумію, то якщо людина замовляє послугу вивчення не себе, а когось іншого – чи можливо це? Так. Саме так працюють кадрові агентства, бізнес-консалтинг, а також послуга “подарунок” і багато іншого. Але якщо питання ставити “а чи даєте інформацію про досліджуваного іншим людям?” – то відповідь буде – ні. Вся робота з клієнтом – конфіденційна, і навіть у разі відмови від роботи замовником – виконана робота видаляється.
7. Дуже цікавий у переліку Ваших послуг портрет сумісності для двох людей. Чи траплялося Вам консультувати пари, які абсолютно не підходять одна одній. І як Ви в такому разі чините?
А: Портрет на предмет сумісності – це робота з аналізу двох людей з метою визначити, чи підходять вони один одному. Це письмовий аналіз з рекомендаціями, а також питаннями, які ставлять клієнти. Портрет – це підсумок, який дає можливість знайти ті нюанси, які заважають або сприяють гармонійним стосункам цих людей. І яким би не був відсоток сумісності – рішення приймають обидва. Якщо вони бачать проблеми в тому, що показує їм портрет, – вони просто замовляють подальшу очну/дистанційну консультацію, але вже з проблемних питань і вже тоді відбувається пошук рішень.
8. Чи часто Вам траплялося спостерігати абсолютно непередбачувані вчинки людей. Такі, що вибиваються із загального психологічного портрета. Такі, які навіть Ви не могли передбачити?
А: Робота з людьми – це робота з їхньою психікою. У принципі, є мислення, сприйняття, поведінка, реакції. Вони логічні й алогічні – у будь-якому разі. Але є певні рамки – культури, віку, сприйняття, психологічного здоров’я, в яких перебуває та чи інша людина. Якщо ці рамки зсунуті – це може бути причиною емоційного стану, зміненої свідомості (алкоголь, стрес тощо). Якщо вони зсунуті більшу частину часу щодо життєдіяльності досліджуваного – це може бути причиною залежностей/комплексів, розладів, захворювань різного характеру, відхилень і патологічного розвитку загалом. Тому, як правило, першочергове в роботі – це визначити ці рамки, рамки так званої “індивідуальної нормальності” – стосовно саме до цієї людини, що б потім не дивуватися і не відволікатися на це. Обличчя людини – дає всі можливості для визначення цих “рамок”.
9. І наостанок скажіть, чи залишилися для Вас загадки в душі людській?
А:Сподіваюся, що їх величезна безліч, якої вистачить на все моє життя, тому що непереборне бажання їх “розгадати” – і є сенсом і рушійним механізмом у моїй роботі, моєму особистісному рості та розвитку. І з кожною розгадкою – мені хочеться здобувати ще низку нових загадок – для того, щоб максимально глибоко розбирати кожну Особистість, її проблему – допомагаючи людям у розумінні себе.